Conrad Festival 2017

Niepokój
19:00
Wydarzenia towarzyszące

Wieloryb The Globe

Ładuję szczegóły wydarzenia...

21:30
program

Koncert Budyń & Chango

Ładuję szczegóły wydarzenia...

19:00
Wydarzenia towarzyszące

Wieloryb The Globe

Ładuję szczegóły wydarzenia...

21:30
Pasmo filmowe

Pokot

Ładuję szczegóły wydarzenia...

12:00
program

ICORN. Spotkanie z Monemem Mahjoubem

Ładuję szczegóły wydarzenia...

21:30
Pasmo filmowe

Pokój wróżek

Ładuję szczegóły wydarzenia...

21:30
Pasmo filmowe

Kod Da Vinci

Ładuję szczegóły wydarzenia...

14:30
program

Spotkanie z Tomem Tirabosco

Ładuję szczegóły wydarzenia...

21:30
Pasmo filmowe

Nie jestem twoim Murzynem

Ładuję szczegóły wydarzenia...

14:00
Pasmo filmowe

Ezer Kenegdo

Ładuję szczegóły wydarzenia...

21:30
Pasmo filmowe

Okruchy dnia

Ładuję szczegóły wydarzenia...

16:30
Wydarzenia towarzyszące

Reasonable Doubt. Sendyka | Momro

Reasonable Doubt. Sendyka | Momro

Prezentacja książki: Kolektyw Kuratorski: Tradycja Kartezjańska po zwrocie afektywnym. Reasonable Doubt – konteksty. Z uczestnikami projektu rozmawiają Roma Sendyka i  Jakub Momro. 

Projekcja filmu:  Mieke Bal Reasonable Doubt (napisy: polskie) 

Tom Tradycja Kartezjańska po zwrocie afektywnym. Reasonable Doubt – konteksty jest pierwszą częścią serii Wystawianie Teorii. Autorzy – tworzący Kolektyw Kuratorski – podjęli się trudnej próby krytycznego przemyślenia filmu i instalacji wideo pt. Reasonable Doubt autorstwa holenderskiej artystki  i  teoretyczki Mieke Bal. 

Reasonable Dobt (2016), to najnowszy projekt Mieke Bal, kończący trylogię długometrażowych filmów-instalacji (po analizie  szaleństwa i dyskursu psychoanalizy z Long History of Madness i  studium afektów z Madame B opartym  na prozie Flauberta).  To  próba połączenia obu poprzednich wątków – rozważań dotyczących afektów i psychoanalizy  – w kontekście europejskiej kultury, o której sądzi się, że ufundowana jest na mocnej podbudowie racjonalizmu. Bal zadaje w tym projekcie ważne pytania: czy projekt kartezjańskiego racjonalizmu rzeczywiście redukował emocjonalność? Czy nie przeoczyliśmy w nim aspektu afektywnego? Czy nie był znacznie bliższy analizie „namiętności duszy”, niż nam się dziś wydaje? René Descartes  pokazany jest  prowokacyjnie, jako człowiek emocjonalny, jako myśliciel bliższy Spinozie niż swemu karykaturalnemu wizerunkowi, jaki dotarł do XX wieku. Kartezjusz jest tu autorem nie tylko Rozważań o metodzie, ale  również Les Passions de l'âme  [Namiętności duszy].  Jego biografia – traktowana z groteskowym dystansem – jest skonfrontowana z równolegle rozwijającym się biogramem Krystyny, królowej Szwecji, na której dwór zostaje zaproszony. Ta podwójna prezentacja pasjonujących (w sensie również: namiętnych, tematem ich spotkania jest miłość) osobowości jest okazją do „myślenia w filmie” o dominantach europejskiej tradycji filozoficznej.

29 października, godz. 16:30 Spółdzielnia Ogniwo

Brak wydarzeń w wybranym pasmie

To, ze tutaj nie znalazłeś nic ciekawego dla siebie nie oznacza,
że nie znajdziesz czegoś w innych działach