Przemysły książki

Co się z tobą dzieje, książko?

W kuluarach aż huczy od dyskusji na temat tego, co się dzieje w branży. Sądzimy jednak, że warto porozmawiać o pewnych sprawach otwarcie. Na przykład o ciężkiej pracy z autorami i organizatorami rynku wydawniczego. O małych i dużych sukcesach. O nauce na błędach. O przyszłości książki…

Do rozmowy zaprosiliśmy krytyków, redaktora i redaktorki oraz promotora w wydawnictwie. Do dyskusji zapraszamy wszystkich.

Prowadzenie: Marcin Wilk
Miejsce: De Revolutionibus. Books&Café

 

27.10. (czwartek) 14.00

Księgarze – jak przetrwać na komercyjnym rynku?

Dyskusja: PIO Kaliński (Lokator), Adam Strzeboński (Księgarnia Pod Globusem), Marek Szczepaniak (De Revolutionibus. Books&Cafe)

Na czym polega niezależność polskich księgarzy? Co ma odróżniać księgarnie niezależne od komercyjnych? W jaki sposób można je zorganizować? Spotkanie o prowadzeniu działalności księgarskiej niezależnej wobec wielkich sieciówek – jak przetrwać na rynku?

 

28.10. (piątek) 14.00

Krytycy – jakie miejsce zajmują książki w dzisiejszej prasie?

Dyskusja: Dariusz Nowacki, Inga Iwasiów

Kim jest dzisiaj krytyk? Gdzie jest rzeczywiste miejsce krytyki literackiej? W jaki sposób zmieniło się ono w ciągu ostatnich lat? Czy Internet jest szansą czy zagrożeniem dla krytyki? Co napawa optymizmem, a co przeraża w związku z przeobrażeniami na rynku książki?

 

29.10. (sobota) 14.00

Redaktorzy – jak wytrzymać z pracą w domu?

Dyskusja: Adam Pluszka, Magdalena Zielińska, Karolina Macios

Kim jest dzisiaj redaktor: dla wydawnictwa, dla książki, dla autora? Jak wygląda jego praca? Czy każdy może nim zostać? Po czym poznać, że rynek książki naprawdę docenia redaktorów? O dolach i niedolach redaktorskich w trudnych czasach.

 

30.10. (niedziela) 14.00

Wydawcy – jak wprowadzić 70-letnie wydawnictwo w XXI wiek? Spotkanie z Jędrkiem Biegańskim

Czym jest dzisiaj Państwowy Instytut Wydawniczy? Na czym polega specyfika pracy promotora w wydawnictwie z długą tradycją? Jak korzystać z historii oficyny? Czy jest literatura „łatwiejsza” i „trudniejsza” do promocji?