James McVeigh

James McVeigh

Urodzony i wychowany w Irlandii, James McVeigh na swój pierwszy festiwal pojechał w wieku czterech lat, wraz ze swą dziewięcioosobową rodziną, starym samochodem Morris Minor – a doświadczenie to zaowocowało jego miłością do festiwali oraz niechęcią do podróży samochodem. Podjął zatrudnienie w Festivals Edinburgh jako kierownik ds. marketingu i innowacji po uprzedniej pracy na stanowiskach kierowniczych wysokiego szczebla w licznych organizacjach, w tym Międzynarodowym Festiwalu Sztuki w Salisbury, Królewskim Towarzystwie Filharmonicznym w Liverpoolu oraz w Arts Council England, gdzie odpowiadał za finansowanie programów regionalnych na kwotę 25 milionów funtów. Jego zainteresowanie festiwalami jako kluczowym elementem infrastruktury kulturalnej sprawiło, że zajął się rozwijaniem różnych kontekstów polityki festiwalowej oraz międzynarodowych przedsięwzięć festiwalowych, takich jak Europejski Festiwalowy Program Badawczy. Na swoim obecnym stanowisku w Festivals Edinburgh, unikatowej organizacji bazującej na współpracy, pracuje nad utrzymaniem i rozwijaniem pozycji Edynburga jako wiodącego światowego miasta festiwali — które obecnie co roku gości podczas różnych festiwali ponad 25 000 światowej klasy artystów, ponad 2000 akredytowanych mediów i ponad czteromilionową publiczność, przynosząc szkockiej gospodarce 260 milionów funtów (305 milionów euro). McVeigh jest także powiernikiem Trustu Edynburg Miasto Literatury UNESCO oraz członkiem zarządu New Media Scotland.